Klachtenregeling

U mag ervan uitgaan dat uw professional zijn of haar vak zo goed mogelijk uitoefent. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop de medewerkers van het centrum met u omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de trajecten.

Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw behandelaar zelf of, als u dat prettiger vindt, met een andere collega’s uit de praktijk of de directeur, die kan dienen als vertrouwenspersoon. Binnen ons centrum zijn wij altijd bereid om tijd vrij te maken en om samen naar een oplossing te zoeken. Indien u dat prettig vindt, kunt u iemand meenemen naar het gesprek of vragen om een onafhankelijke bemiddelaar. Ook is het mogelijk om uw klacht eerst uit te leggen in een brief.

Mocht u er met ons niet uitkomen, dan kunt u contact opnemen met een externe klachtencommissie van www.erisietsmisgegaan.nl. Mocht er ondanks hun bemiddelingspoging geen oplossing zijn gevonden, dan zal hun geschillencommissie een uitspraak doen.